5/30/2009

Cuti sekolah...

Alhamdulillah semalam pada tarikh 29052009 usrati dapat berkumpul beramai-ramai kembali... memang seronok.. yela bukan selalu dapat kumpul ramai-ramai camni...
best...ad spuloh orang sumenye...5pompuan 3laki n our parents..
selalunye yg tggl kat umah ni hanyalah ummiku, 2org adk laki n 2org adk pompuan.
kalo time skola lg kesian...tggl ummi sorg2 kt umah..sbb yg len sume g skola...
manakala kakakku ad kt kl... u kt sane.. ana plak ad kt hulu slangor.. menuntut ilmu... adk lakiku yg lg sorg 2 ad kt asrama die la kt pnang.. dkt je ngan umah xjauh pon.. 15 mnit je
seterusnya adk pompuanku yg lagi sorg ad kt nogori sombilang... skola kt sane...
n lastly my beloved abah ad kt kl.. keje kt kl.... tdo kt bangi.. jaoh kan??
jd mase cuti ni jela dpt kompol ramai2 cmni... da lame sgt xkumpul...
alhamdulillah abah ana amek cuti smpi senin ni.. walopon xlame tp at least dpt bersame skjp pon jdla... kakakku plak alhamdulillah gakla die cuti sem kan smpi bln 7 ni.... waaa memg best....
ana plak alhamdulillah cuti 5minggu smpi hjg bln 6 ni je....
n adk2ku yg len sume cuti skola 2 minggu... kan sronok tu...
namun begitu adk lakiku thn ni nk pmr die xle sonok sgt bahaya....
senin ni ktrg sume nk blk bangi dok kt sane....smpi abs cuti skola... pas2 blk pnang blk... demi mghbskn sisa cutiku yg blom brakhr...
tp rasenye ana cam nk blk skola awlla ...xmo dok umah lame2... sptmane ana ckp dlm post sblm ni.. dok umah lame2 takottt.....
kla stakat ni je dulu......
smoge jmpa lagi....
b/a: msti korg tertanye2 nape nk blk bangi???
secret ye xle gtau...

5/28/2009

Robeknya hatiku bila mendapat tahu.......

pada hari ini diriku telah mengetahui sesuatu....
sesuatu yang mungkin bakal mengubah pandanganku pada seseorang...
sesuatu yang mungkin mengubah fikiranku....
sesuatu yang bakal mengubah hala tuju hidupku....
sesuatu yang bakal mengubah seluruh kehidupanku....
ya..pada hari ini baruku mengerti apa itu sakit hati....
pada hari ini baruku mengerti betapa penatnya menunggu...
betapa penatnya menaruh harapan yang terlalu tinggi.....
betapa peritnya bila mengetahui cerita sebenar...
Ya Allah andai dia jodohku, maka Kau tabahkanlah hatiku menghadapi segala dugaanMu...
Ya Allah andai dia jodohku, maka Kau kuatkanlah diriku......
Ya Allah andai dia jodohku, maka Kau sabarkanlah hatiku untuk menunggu saat2 gembira....
Ya Allah andai dia jodohku, maka Kau tenangkanlah hatiku menghadapi dirinya....
Ya Allah seandainya dia bukanlah untukku, maka Kau pertemukanlah kepadaku yang lebih baik darinya...
Ya Allah seandainya dia diciptakan bukan untukku, maka Kau jauhkan dirinya dariku selama2nya...
Ya Allah seandainya dia sememangnya untuk orang lain, maka Kau hilangkanlah segala kenanganku bersamanya...
Ya Allah seandainya dia bukanlah jodohku, maka Kau redhakanlah hatiku....
Sesungguhnya hatiku perit bila mengetahui hakikat sebenarnya....
Sesungguhnya diriku sememangnya penat menunggu hari bahagia bersamanya...
Sesungguhnya kalbuku sudah tidak terkata-kata....
Sesungguhnya air mataku tidak dapat ditumpahkan kerana sememangnya air mataku mahal untuknya....
Andai aku mampu memutarkan semula masa, inginku kembali kepada zaman kanak-kanak...
kerana tika itu aku tidak mengerti apa-apa....
Andai aku mampu terbang, inginku terbang jauh melayang-layang tinggi di udara....
agar orang lain tidak mengetahui kisah duka hati ini....
Andai aku seorang robot, inginku programkan semula diriku....
agar aku lupakan segala kenangan laluku...
Andai aku tahu perkara ini akan berlaku, akan aku pastikan aku tidak memilih dirinya....
agar aku tidak perlu menanggung kesakitan yang sangat memeritkan...
Teman, sesungguhnya diri ini telah merasai keperitan....
Hanya mereka yang pernah merasai mampu mendalami hati ini...
Kawan, sesungguhnya diri ini memerlukan dirimu di sisi tika ini...
Kerana ku mahu sebuah pengertian mengenai semua ini...
Walau apapun yang terjadi....
aku tidak akan menyerah kalah....
aku tidak akan berputus asa....
Kerana aku masih setia menanti.....
Ketahuilah! Sesungguhnya aku merupakan seorang insan biasa yang mempunyai perasaan seperti orang lain....

the owner of this blog...

bermulanya semalam bermakna blog ini bkn lagi milikku seorang...
bahkan blog ini telah dikongsi bersama seorg insan yg amat dekat dgnku tika ini....
oleh itu kpd yg membaca blog ini jgn penin bla isi kandgnnya skjp ok skjp ko.....
ini merupakan prkongsian blog yg sgt menarik.... ya...sungguh plbgi...
bila 2 otak bergabung menjadi satu....waaa....sgt menarik.....
mcm2 cite akan termuat di sini.......
selamat membaca!!

5/27/2009

its sumthing...

bismillah..
cane nk stat ek??
as a human being,i'm not the owner of dis blog..hhaha=P
i'm just a simple person who had been given a chance 2 write sumthin in dis blog..
slame bertaon2 ak idop, byk sgt suke duke yg ak da tempoh..
kdg2 mende bes yg kite suke terjadi n kdg2 gak mende yg xbes yg kite xnk pon terjadi gak kat kite..urmmm..cube anda pahamkan..
sbgai manusia bese,kite mmg xlps dr sume cbran n sesungguhnya cabaran yg kite trime 2 memg sesuai ngn diri kite..sbb ALLAH lbh memahami n mengetahui sejauh mane akan kekuatan hambanya..
spnjg perjalnn hidop ak ni, tipula kalo ak kate idop ak sntiasa enjoy je..
sampai 1 mase kite xkn penah terpk yg kite akan mengalami mende 2 walopun kite doa bebyk mintak dijaohkan dari kite..
nk x nk kite kene hadapi gak..betol x?
sbb stiap ape yg berlaku ade hikmahnye..
ALLAH sgt menyayangi hambanya,dats y DIA bg lg ujian kat kite..
lg byk mksdnye lg DIA sayang kite..
hadapila ia dgn hati yg tabah kerana insyaallah akan muncul hikmah disblknye..
percayala..
sbb ak da penah hadapinya..
memg sgt perit tp skang ak da nmpk hkmahnye..
alhamdulillah=)
stiap manusia ade ujiannye msg2..
ade certain org,die mgkin xpenah diberi ujian sush..
hidopnye sntiase senang..
ade certain org idopnye sentiase diberi ujian sush..sampaikan da doa sehabes baek tp ttp dpt ujian susah..
2sume dugaan drNYA..
kite sbgai hambaNYA harus menerimanye n berusaha yg lbh baek..
kite mmgla xtau ape sbb asyik dpt ujian sush je tp sesungguhnya ALLAH telah mnjanjikan yg terbaek tok kite..
bkn pada masa skang tp tok mase akn dtg..
berdoala slalu n jgn lupe sentiasala perbaiki diri..
ckp psl perbaiki diri ni,, jgnla kite baiki diri kite hanya tok smntara waktu je..
tp perbaikila ia scr perlahan2 yg akhirnye akn membuatkan kite berubah sehabes2nya..
mmgla sush tok ubah diri sbb kite da selesa ngan diri kite kan..
tp atleast ade niat tok berubah ke arah lbh baek itupun da memadai..
kan ke bagos namenye 2??
ak pon xdela bgs mane tp sbgai manusia bese n sebgai kawan sape2 ak rase ape yg ak ckp ni betol..untuk diri ak gak..n untuk sape2 yg rase nk menerimanya..
its up 2 u guys!
hakikatnya, mende ni mmg penah terjd kat ak n sape2 yg rase penah terjd kat diela..
okayhla..
stakat ni je kot ak nk ckp..
jus peringatn sesama kite..
dats all!
adios!!!
live ur life 2 the fullest! smile=)

5/26/2009

Alhamdulillah peperiksaanku telah tamat...

Setelah beberapa minggu berlalu dapat jua kita bertemu kembali..... Alhamdulillah peperiksaanku telah tamat beberapa hari yang lalu. Kini ku berada di rumah bagi menikmati cutiku yang sangat lama iaitu selama LIMA minggu!!!
Hehe...seronok.... seronok.... Akhirnya dapat jua ku bercuti lama2 seperti mereka yang telah tamat spm yang lalu.... mereka sedap dapat bercuti TIGA bulan lebih!!! Sedangkan diriku hanya mampu bercuti DUA minggu sahaja.... Kemudian diriku ditempatkan di tempat yang sangat baik persekitarannya...Alhamdulilah....
Namun begitu, walaupun seronok dapat bercuti sampai 5 minggu, akan tetapi diriku berasa takot untuk duduk di rumah lama2. Nak tau sebabnya???
Hmmm biasalah dok rumah kan banyak DUGAANnya....
TELEVISYEN...INTERNET.....FAMILY.....ADIK BERADIK...TIDO...MAKAN...CAKAP...GELAK....
Fuh!! Terlalu BANYAK!!!!
Ingin saya nasihatkan di sini buat diri saya sendiri, MENGAJI JANGAN TINGGAL!!!!!!
juga buat KAMU yang membaca blog ini ya. Ketahuilah sesungguhnya dengan mengaji hati kita akan menjadi tenang.
Kepada mereka yang sedang bercuti juga, jangan cuti sakan kerana ingatlah sesungguhnya MALAIKAT x penah bercuti walaopon sesaat!!! Setiap apa yang kita lakukan pasti dicatit oleh malaikat di kiri kanan kita....
Baiklah setakat di sini saja dulu catitan saya pada kali ini. Semoga kita bertemu di lain waktu...
R/s: Sebenarnya baru je dapat bukak blog ni sebab xingat password... Hehehe

5/02/2009

Assalamualaikum dan selamat sejahtera saya ucapkan buat sesiapa yang menziarahi blogku ini yang serba kekurangan...

Tujuanku mencipta blog ini adalah untuk mengekspresi pendapat2ku mengenai kehidupan kita sebagai khalifah allah di muka bumi ini...
Selain itu, ana juga ingin berkenalan dan berkongsi fikrah bersama-sama dgn antum semua.
Jangan pelik jika anda terbaca mengapa saya membahasakn diri ini sebagai aku, saya, ana.
Kesemua kata ganti nama itu membawa maksud yang sama tiada bezanya.
Keadaan ini menunjukkan betapa indahnya bahasa yang kita miliki buat masa ini. Oleh itu, hargailah setiap apa yang kita miliki. Jangan sampai masa kenikmatan ditarik balik barulah kita terkial2 nak mensyukurinya.
Jadilah insan yang sentiasa mensyukuri nikmat tuhan setiap masa dan jangan jadi orang yang mengkufuri nikmatNya.
Banyak pulak saya berceloteh...
Mungkin setakat ini sahaja yang mampu diri ini menulis buat masa sekarang. Semoga di lain hari Allah mengizinkan saya mencoret sesuatu yang berguna di sini untuk tatapan semua..
Bagi sesiapa yang mempunyai idea untuk berkongsi ilmu dan maklumat bolehlah menghantar komen buat diri ini tanpa segan silu.
Komen2 anda amatlah saya hargai dan saya dahulukan dengan ucapan terima kasih.
Sekian, Wassalam...