11/30/2009

aku ingin berubah!!!!

saya pasti semua orang inginkan perubahan dalam diri masing2.
tetapi....senang ke nak berubah???
@msti ada azam
@smgt
@kekuatan yg tinggi..
bukan lebih krg je ke 3 tiga tu?
nmpk mcm same..
tp, senanye berbeza same skali!
saya bagi contoh dan keadaan
-pljr yg menetap di asrama sentiasa mempunyai AZAM untuk study apabila pulang bercuti di rumah...akan tetapi, SEMANGATnye hilang serta-merta sebaik tibe di rumah.
sy pasti ramai yg pernah mengalami konflik perasaan sebegini terutamanya pljr perempuan.
dlm keadaan di ats, pljr trsebut tdk mempunyai KEKUATAN yg tggi utk berubah plus prskitrn sekeliling yg tdk mggalakkn utk berubah.
contoh ke 2;
-pljr yg mghapal al-quran....senang ke nk menten hapalan kt umah???
sgt sng kalo ke 3 tige elemen yg di ats sememangnye trsemat dlm diri mereka..
AZAM utk 'iadah sebyk2 yg mgkn..
SEMANGAT yg berkoba2 utk berubah..
KEKUATAN &KECEKALAN utk mengabaikan gangguan2 d sekeliling...
oleh itu, marilah kita meNYATUkan hati kte utk brubh!!
go go chaiyok!!!
b/h: bkn sng nk menten hapalan kte kt umah....memg kalo ad ke3 tiga elemen 2 je br bole... tp, kt perlu mencube! jgn pernah ada perasaan PUTUS ASA!

11/27/2009

engkaulah sahabatku....

Persahabatan...ukhuwwah...
Satu jalinan yang sangat indah
Andai persahabatan itu didasari dengan keimanan dan kepercayaan...
Pasti tiada sengketa dan tiada yang terasa...

Andai ukhuwwah itu
Suatu hari nanti diujiNya
Pasti akan bercantum semula
Kerana ukhuwwah tersebut terjalin keranaNya..

Indahnya sebuah persahabatan
Andai setiap orang saling mempercayai
Tiada yang memfitnah, berdusta, menghina
Jangan sesekali engkau cuba mengkhianatinya!
Andai kepercayaan dikhianati,
Maka rosaklah semua...
Timbul ragu-ragu, syak wasangka yang tidak dapat dielakkan..
Sahabatku...
Ketahuilah satu perkara
Aku mencintai dan menyayangimu kerana Allah
Andai aku melakukan kejahatan dan maksiat
Aku mohon agar dikau menegur aku
Kerana kaulah sahabatku
Andai engkau mempunyai ilmu
Aku pinta agar engkau berkongsi ilmu denganku
Kerana aku sahabatmu yang jahil
Andai terpalit rasa buruk sangkaku padamu
Ketahuilah bahawa aku memrlukan penjelasan yang sebenar darimu
Kerana aku tidak mahu berterusan berburuk sangka denganmu
Kerana kita adalah sahabat
Andai aku tahu sesuatu kebenaran tentang dirimu dari orang lain
Dan engkau berterusan berdusta denganku
Aku merayu agar kau mengaku kebenarannya
Kerana aku tidak mahu persahabatan kita terus dikhianati
Andai kita berada di berlainan jemaah
Aku tidak mahu kerana jemaah, persahabatan kita hancur
Andai kita tiada lagi persamaan fikrah
Aku masih berharap agar dikau jujur denganku
Kerana sahabatku, matlamat kita adalah sama
Iaitu mencari dan mengharapkan keredhaan dariNya
Sahabatku,
Ketahuilah..Aku memohon kebenaran darimu
Agar aku dapat membantumu juga
Agar masalah engkau dapat aku selesaikan
Kerana aku menyayangimu
Kerana aku memerlukanmu
Kerana engkaulah sahabatku
Andai satu hari nanti
Kita benar-benar sudah tidak sehaluan lagi
Ketahuilah, aku masih mengharap agar persahabatan kita
Menjadi seperti suatu masa dahulu

11/21/2009

~~~pengaroh KetIKA ciNTa beRtaSBih~~~

ade 1 part 2,gini soklan die..
ape itu cinta sih??
haha..ni yg ak nk komen ni..
almklmla,xdpt belakon dlm 2,komen dlm ni pon jadila..
hahaha=P
kemain lg dorg bersastera dlm cite 2..besela..ade skrip=P
hahaha...tp ak pon nk bg jwpn ak gak r..truly ni hand made dr ak=)
(sastera gak ak ni ek=P)
ape itu cinta sih?
in my opinion......

cinta itu adalah suatu perasaan,
cinta itu lahir dari hati setiap insan,
cinta itu sesuatu yg sukar tuk ditafsirkan,
cinta itu sesuatu yg suci dan menenangkan,
cinta itu ibarat hanya kita saja yg mampu rasakan,
cinta itu indah andai kita mampu praktikkan,

andai benar kita tahu apa itu cinta,
kita tidak akan mempermainkan cinta,
andai benar kita tahu apa itu cinta,
kita xkan semudah itu melafazkan kata cinta,
andai benar kita tahu apa itu cinta,
dengan sebaiknya kita akan menjaga cinta,
andai benar kita tahu apa itu cinta,
kita akan setia dengan cinta,
andai benar kita tahu apa itu cinta,
tiada kata nista dan pura2 dlm cinta,
dan andai benar kita tahu apa itu cinta,

cintaila dia seadanya...

kerna cinta itu telah disediakan khas untuk kita,
kerna cinta itu juga adalah nikmat dari yang maha esa,
kerna cinta itu tiada gantinya,
kerna cinta itu memang milik kita,
dan kerna cinta itu jugalah menjadikan kita semakin dekat dgn-Nya...


ya allah,
sucikanla cinta ak andai benar dia milikku,
tenangkanla hati ak andai benar dia untukku,
ikhlaskanla ak terima dia seadanya andai itu yg terbaek buatku,
berila ak cinta padanya yg dpt membuatkanku semakin mendekati-Mu,
ikhlas,suci hanya keranaMu ya allah....amin...


heeee=) ok xjwpn ni??hoho~~
ak rase ak patot gantikan tmpat anna althafunnisa 2..hoho~~

p/s:kebelakangan ni suke sgt blogging..nk dekat exm pon blogging je keje..
terok!=P sedarla weh..
adoiyai....

11/07/2009

feelin empty T_T


have u ever feelin empty??sumtimes.. donno wat's the coz of it..its jus empty..empty space covering ur brain..reading notes twice,third times still xganjak muke surat sblh..aish! feel worst sumtimes,,huhu...dgn ujan lebatnye skang ni,lg r rs nape jiwa ni cam kosong je..huhu..ya allah,kau berila ak ketenangan hati untuk stdy..amin.. xtau nape..otak merewang...xde pk ape2 pon..cume kosong..ibarat tin kosong..kosong..ngah kosong2 ni dgr plak lagu ni..rs terisi sket jiwa ni..tp knape msh rs kosong??ku ibaratkn diriku mcm da kurg sgt ngan pengisian rohani..huhu..makanan jiwa yg harus sentiasa ada..ya allah,bantula ak..

MUhasaBah CinTA

Wahai... Pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dari Mu
Ku pasrahkan semua pada Mu

Tuhan... Baru ku sadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini kuharapkan cintaMu

Reff. :
Kata-kata cinta terucap indah
Mengalir berzikir di kidung doaku
Sakit yang ku rasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya ilahi....
Muhasabah cintaku...

Tuhan... Kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku dengan Mu

doakan ak agar ak sentiasa diberi kekuatan dan semangat untuk trus berusaha dan berbakti kpd saudara seagamaku~
ya allah,
kuatkan jiwaku,
kuatkan semangatku,
kuatkan hatiku,
kuatkan diriku,
dlm menmpuh dugaanmu ini..